gemeente Laakdal
A  A  A  A 

Dienst Financiën

De dienst Financiën voert volgende taken uit: 

  • belastingreglementen opstellen;
  • aanslagbiljetten voor de gemeentelijke belastingen verzenden;
  • gemeentebelastingen innen;
  • de balans, de resultatenrekening en de begrotingsrekening opstellen;
  • verslag situatie gemeentekas opmaken;
  • belegging van de gemeentelijke gelden;
  • het schepencollege over alle financiële dossiers adviseren;
  • de inventaris van de roerende en onroerende goederen, de schulden, de toelagen, enz. bijhouden;
  • de gemeenteboekhouding houden;
  • leningen van de gemeente aangaan;
  • algemeen financieel beleid van de gemeente voeren in samenwerking met de verantwoordelijke schepen en de financieel beheerder;
  • de financiële nota van het budget opstellen in overleg met het managementteam;
  • mandaten tot betaling van de facturen en de rekeningen opstellen;
  • de belastingkohieren opstellen;
  • bezwaren ingediend tegen gemeentebelastingen behandelen;
  • controle op de uitvoering en afhandeling van de inkomende facturen;
  • aflevering van een visum met betrekkig tot overheidsopdrachten;
  • facturen en schuldvorderingen te betalen aan de gemeente opstellen;
  • toelagen uitbetalen.
 
© 2013 gemeente Laakdal | Administratief centrum - Kerkstraat 21 - 2430 Laakdal - T 013/67 01 10 - F 013/67 25 89 -
design & development by e2e NV