Attest van woonst
Een attest van woonst bevestigt dat een inwoner ingeschreven is op zijn adres in de gemeente.
Het bewijs bevat een aantal persoonlijke gegevens zoals:
- naam en voornamen
- plaats en datum van geboorte
- adres
- burgerlijke staat
- nationaliteit
- de datum sinds wanneer je op het adres woont
Er bestaan 4 soorten bewijzen van woonst:
- een attest van woonst
- een attest van woonst met adressenhistoriek in deze gemeente
- een attest van woonst voor een huwelijk
- een attest van woonst met adressenhistoriek
Voorwaarden
Wie kan een attest van woonst aanvragen?
- Iedere inwoner die ingeschreven is in de bevolkingsregisters van Laakdal.
- Een derde in hoedanigheid van advocaat, deurwaarder, notaris of privé-instelling
Procedure
Je kan een attest van woonst krijgen:
- door het op deze pagina online aan te vragen
- aan het onthaal van het gemeentehuis, dit kan zonder afspraak
Meebrengen
- identiteitskaart of verblijfsvergunning
- Als je het attest voor iemand anders aanvraagt, heb je ook een volmacht nodig van de betrokkene en een kopie van de identiteitskaart.
Bedrag
Een attest van woonst aanvragen is gratis.
Contactinformatie
Burgerzaken
Gemeentehuis
Markt 19
2430 Laakdal- T 013 67 01 10
- burgerzaken@laakdal.be