Verlies of diefstal identiteitskaart
Bij verlies of diefstal van jouw identiteitskaart kan je je wenden tot de politie of de dienst Burgerzaken van jouw hoofdverblijfplaats.
Procedure
Als je deze diensten niet kunt bereiken (sluitingsdag, weekend …), neem dan onmiddellijk contact op met DOC STOP op het gratis nummer 00800/2123 2123 of met de helpdesk op het telefoonnummer 02/518 21 23 om de elektronische functies van jouw kaart te laten blokkeren. Net zoals bij een bankkaart moet je vermijden dat iemand misbruik maakt van jouw identiteitskaart.
Let op, ook in dit geval moet je achteraf aangifte doen bij de politie of de dienst Burgerzaken.
Bij verlies of diefstal wordt jouw identiteitskaart onmiddellijk geblokkeerd. Je dient een afspraak te maken bij de dienst Burgerzaken om een nieuwe identiteitskaart aan te vragen. Je ontvangt een tijdelijk document waarmee je in België jouw identiteit kunt bewijzen. Dit document is slechts 1 maand geldig.
Meebrengen
- 1 recente pasfoto met witte achtergrond
- het vervangend identiteitsbewijs
Ter info:
In het gemeentehuis is ook een pasfotocabine aanwezig (6 euro voor 6 pasfoto's).
Hou er rekening mee dat als je voor je afspraak nog foto's moet maken, je best een kwartiertje voor je afspraak aanwezig bent op het gemeentehuis.
Bedrag
€ 20 vanaf 01/01/2023
Uitzonderingen
Als je je om medische redenen niet persoonlijk kan aanmelden, mag je bellen naar de dienst Burgerzaken. Samen zoeken we dan naar een goede oplossing voor jou.
Contactinformatie
Burgerzaken
Gemeentehuis
Markt 19
2430 Laakdal- T 013 67 01 10
- burgerzaken@laakdal.be
Openingsuren
- Vandaag open van 09:00 tot 12:00, van 14:00 tot 16:00
- Morgen open van 09:00 tot 12:00